KONKURSY 2015/2016
Podsumowanie konkursu
„Zbieramy makulaturę –chronimy lasy”
Nasza szkoła w czasie trwania XIII edycji tego konkursu organizowanego przez Stena Recycling Siemianowice Śląskie zebrała ponad 15 ton makulatury.
To więcej niż w ubiegłym roku. Fundusze uzyskane z tego tytułu przyniosły konkretne korzyści klasom, które brały udział w zbiórce surowca. Natomiast warto podkreślić, że część funduszy była przekazywana na konto Przystani Ocalenie w Ćwiklicach jako wsparcie w utrzymaniu konika Fortka. Bardzo dziękujemy wszystkim za aktywny udział w akcji zbierania makulatury i zapraszamy już do udziału w kolejnej edycji od września.
KONKURS "JAKI TO PTAK?"
Ptaki są jednym z najłatwiej dostrzegalnych, a zarazem często bardzo efektownych elementów naszej przyrody. Są doskonałym obiektem obserwacji i badań, od którego można zacząć bardziej szczegółowe i skomplikowane badania przyrodnicze. Dlatego też 12.05.2016 roku w naszej szkole odbył się konkurs pt. ”Jaki to ptak?” W tym dniu na korytarzu szkolnym pojawiły się zdjęcia ptaków do rozpoznania.
- Zwrócenie uwagi dzieci i młodzieży na przyrodę w ich najbliższym otoczeniu.
- Zachęcenie młodzieży do samodzielnego zdobywania wiedzy.
Najlepszym obserwatorem okazała się Emilia Durkalec z klasy 6a
P. Cuber
POMAGANIE MASZ WE KRWI
Konkurs plastyczny dla uczniów klas 4-6 SP oraz Gimnazjum
I. Organizatorzy: Elwira Pasternak i Joanna Szarowicz.
II. Cele konkursu:
• rozwijanie kreatywności i wyobraźni uczniów,
• popularyzowanie wśród uczniów wiedzy o honorowym krwiodawstwie,
• uwrażliwianie na potrzeby drugiego człowieka.
III. Warunki uczestnictwa:
• konkurs jest skierowany dla uczniów klas IV-VI SP oraz Gimnazjum,
• każdy uczeń może wykonać jedną pracę w formie plakatu,
• tematyka: „Pomaganie masz we krwi”,
• technika prac – dowolna, forma płaska,
• format prac plastycznych A3.
IV. Karta informacyjna:
• do pracy załączona jest metryczka zawierająca: imię i nazwisko autora, wiek, klasa, szkoła, numer kontaktowy,
• imię i nazwisko nauczyciela/i lub opiekuna, pod kierunkiem którego uczeń przygotował pracę.
V. Termin i miejsce składania prac do 28.05.2016 roku: Zespół Szkół nr 9, ul. Zgrzebnioka 45, 43-100 Tychy, sekretariat.
VI. Wyniki konkursu, nagrody:
Wyniki konkursu zostaną ogłoszone 1.06.2016r. i zamieszczone na stronie internetowej szkoły www.zs9.pl. Laureaci konkursu otrzymają nagrody i pamiątkowe dyplomy. Jury wybierze prace, które zostaną wyeksponowane na wystawie w szkole.
VII. Uwagi dodatkowe:
• Prace niezgodne z regulaminem, zniszczone nie będą podlegały ocenie.
• Prace przechodzą na własność organizatorów.
• Przekazanie prac na konkurs jest równoznaczne ze zgodą na publikację pracy wraz
z danymi z karty informacyjnej.
Zapraszamy do udziału w konkursie!
Joanna Szarowicz
Elwira Pasternak
REJONOWY KONKURS CZYTELNICZY DLA KLAS TRZECICH
CELE KONKURSU
• Doskonalenie umiejętności cichego i głośnego czytania ze zrozumieniem.
• Kształtowanie wrażliwości estetycznej poprzez kontakt z twórczością dla dzieci.
• Rozbudzanie zainteresowań czytelniczych.
• Wdrażanie uczniów do autoprezentacji w warunkach konkursowych.
MIEJSCE I ORGANIZATOR KONKURSU
• Zespół Szkół nr 9, Szkoła Podstawowa nr 40 z Oddziałami Integracyjnymi im. gen. Jerzego Ziętka w Tychach, ul. Zgrzebnioka 45, tel./fax 32 219 66 58
TERMIN REALIZACJI
• 9.06.2016r. od godz. 9.00 do 12.00
UCZESTNICY
• Uczniowie klas III szkół podstawowych.
• Każda szkoła może zgłosić dwóch uczestników.
• Zgłoszenia (załącznik nr 2) należy kierować na adres: e-mail: [fuck spamers] do 2 czerwca 2016r.
WARUNKI UDZIAŁU W KONKURSIE
• Każdy uczestnik konkursu przygotowuje jeden wybrany tekst do prezentacji, otrzymany od organizatora (załącznik nr 1). Czas prezentacji – 1 min.
• Uczestnicy przynoszą przygotowany tekst do czytania oraz przybory do pisania.
• Opiekunowie dostarczają oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dziecka (załącznik nr 3).
KRYTERIA OCENY
• Wyrazistość czytania.
• Płynność.
• Bezbłędność.
• Intonacja.
• Rozumienie tekstu.
PRZEWIDYWANE NAGRODY
• Dyplomy dla każdego uczestnika.
• Nagrody książkowe dla laureatów.
• Podziękowania dla nauczycieli.
PRZEBIEG KONKURSU
Godz. 9.00 – Powitanie uczestników konkursu.
Konkurs składa się z trzech etapów. Prezentacje czytanych tekstów odbywają się w obecności uczestników i jury konkursu.
I ETAP - głośne czytanie przygotowanego wcześniej tekstu. Czas prezentacji – 1 min.
II ETAP - ciche czytanie ze zrozumieniem – karta pracy.
III ETAP - głośne czytanie wylosowanego tekstu, ustne odpowiadanie na pytania dotyczące przeczytanego tekstu.
ZAKOŃCZENIE
• Poczęstunek.
• Ogłoszenie wyników i wręczenie dyplomów oraz nagród książkowych.
ORGANIZATORZY:Janina Labryga, Halina Stanisławska, Urszula Pełka

• Doskonalenie umiejętności cichego i głośnego czytania ze zrozumieniem
• Kształtowanie wrażliwości estetycznej przez kontakt z twórczością dla dzieci
• Rozbudzanie zainteresowań czytelniczych
• Wdrażanie uczniów do autoprezentacji w warunkach konkursowych
MIEJSCE
• Zespół Szkół nr 9 w Tychach - biblioteka Szkoły Podstawowej nr 40
• 16.05.2016r.
Klasy trzecie: godz. 9.00 – 10.00
Klasy pierwsze: godz. 10.00 – 11.30
UCZESTNICY
• Uczniowie klas I-III
• Każda klasa może zgłosić trzech uczestników
WARUNKI UDZIAŁU W KONKURSIE
• Każdy uczestnik konkursu przygotowuje tekst do prezentacji otrzymany od organizatora. Czas prezentacji ok. 1min.
• Uczestnicy przynoszą pióro i kredki.
KRYTERIA OCENY
• Poprawność
• Wyrazistość
• Płynność (technika czytania)
• Interpretacja przygotowanego tekstu
• Zrozumienie czytanego tekstu
ORGANIZATORZY KONKURSU
• Janina Labryga
• Halina Stanisławska
• Urszula Pełka
OBOWIĄZKI ORGANIZATORA
• Przygotowanie tekstów do czytania z czasopism dziecięcych oraz kart pracy do cichego czytania ze zrozumieniem
• Przygotowanie pomieszczenia
• Przygotowanie dyplomów
• Zakup nagród dla uczestników
PRZEWIDYWANE NAGRODY
• Dyplomy dla każdego uczestnika
• Nagrody książkowe dla laureatów
PRZEBIEG KONKURSU
Konkurs przebiega na trzech poziomach: kl.I, kl.II, kl.III, składa się z trzech etapów.
I ETAP
Głośne czytanie przygotowanego wcześniej tekstu (tekst dostępny dla komisji). Czas prezentacji – do 1 min.
II ETAP
Ciche czytanie ze zrozumieniem - karta pracy.
III ETAP
• Głośne czytanie wylosowanego tekstu
• Ustne odpowiadanie na pytania dotyczące przeczytanego tekstu
ZAKOŃCZENIE
• Ogłoszenie wyników
• Wręczenie dyplomów i nagród.
J. Labryga
VI EDYCJA REJONOWEGO KONKURSU CZYTELNICZEGO
Małgorzata Musierowicz Jeżycjada BRULION BEBE B
Cele konkursu:
• Rozbudzanie pasji czytelniczych oraz zamiłowania do literatury.
• Sprawdzenie umiejętności czytania ze zrozumieniem na poziomie semantycznym
oraz zapamiętywania faktów.
• Popularyzacja wartościowej literatury dla młodzieży.
Regulamin konkursu:
• W konkursie mogą wziąć udział chętni uczniowie z klas 4-6 szkoły podstawowej.
• Szkołę reprezentują 3 osoby (zachęcamy do przeprowadzenia szkolnych eliminacji konkursu).
• Uczestników konkursu obowiązuje znajomość lektury: „Brulion Bebe B.” oraz biografii autorki (załącznik nr 1 i http://musierowicz.com.pl/mm/?page_id=20)
• Jedną z konkurencji jest upieczenie (w domu lub w szkole) Murzynka Gabrysi. Przepis znajduje się w załączniku nr 2 – źródło: M. Musierowicz „Łasuch literacki”.
Sześć porcji należy przynieść w dniu konkursu.
Przykładowe zadania, z którymi będą się zmagać uczniowie:
a) rozwiązywanie testów dotyczących przeczytanej pozycji i biografii autorki – bez informacji o nagrodach i odznaczeniach.
b) rozpoznawanie bohatera po opisie;
c) wyjaśnianie mądrości życiowych wypowiadanych przez różne postacie;
d) łączenie bohaterów w pary;
e) wyjaśnienie znaczenia tytułu;
f) przedstawienie w formie scenicznej wylosowanego fragmentu powieści.
• Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymają dyplomy, laureaci dodatkowo nagrody książkowe, a opiekunowie podziękowania.
• Wypełnioną kartę zgłoszenia (załącznik nr 3) należy przesłać do 29 kwietnia 2016 r. na jeden z adresów mailowych:
• Wymagana jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych uczniów (załącznik nr 4), dostarczona w dniu konkursu.
• Przewidziano kolejne edycje konkursu w latach następnych.
• TERMIN: 11 maja 2016 r. godzina 9.00
• MIEJSCE: Miejskie Centrum Kultury w Tychach , ul. Bohaterów Warszawy 26
• ORGANIZATOR: Miejskie Centrum Kultury i Szkoła Podstawowa nr 40 z Oddziałami Integracyjnymi im. gen. Jerzego Ziętka w Zespole Szkół nr 9 w Tychach, ul Zgrzebnioka 45. Telefon: 32 219 66 58
• W związku z ograniczonymi możliwościami lokalowymi o uczestnictwie w konkursie decyduje kolejność zgłoszeń. W KONKURSIE WEŹMIE UDZIAŁ MAKSYMALNIE 11 DRUŻYN.
• Organizatorzy: Halina Stanisławska, Ewa Gembka i Anna Mądry.
H. Stanisławska
PALMA PIERWSZEŃSTWA
Podsumowanie wyników – I półrocze 2015/2016
E. Jezierska
PEJZAŻ ZIMOWY -"ZIMA NOCĄ”
Szkolny konkurs plastyczny dla klas I – III I OP
Szklana Zima nocą w puszystym futerku,
przez park przejechała srebrnymi saniami.
Sypnęła garść śniegu, krzewy oszroniła,
po granacie nieba wędrując z gwiazdami..
REGULAMIN KONKURSU
1. Cele konkursu:
- przedstawienie oczyma dzieci piękna zimowego krajobrazu,
- rozwijanie kreatywności uczestników konkursu,
- integracja dzieci,
- zachęcanie uczniów do twórczej ekspresji,
- popularyzacja działań plastycznych i poszerzanie wiedzy z zakresu różnych technik plastycznych,
- rozwijanie wyobraźni plastycznej poprzez twórczą interpretację przyrody.
2. Uczestnicy.
- W konkursie uczestniczą dzieci z oddziału przedszkolnego oraz uczniowie klas I – III.
- Należy wytypować trzech reprezentantów z każdej klasy.
- Prace oceniane będą w poszczególnych kategoriach wiekowych.
3. Temat pracy: „Zima nocą”.
4. Format pracy: A-3, technika plastyczna – dowolna.
5. Prace plastyczne są wykonywane w trakcie trwania konkursu z materiałów przyniesionych przez uczniów.
6. Praca powinna być opisana: imię i nazwisko, klasa
7. Prace należy złożyć do 5 lutego 2016 do sali nr 6
Organizatorzy konkursu: Urszula Pełka, Lucyna Malczewska, Janina Labryga, Elżbieta Radecka, Katarzyna Lamęcka, Ilona Stolarska.
ŁOŚ - SUPERKTOŚ
KONKURS KULINARNY
DLA RODZICÓW I UCZNIÓW KLAS VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ
I. Organizator:
mgr Ewa Pocięgiel
mgr Aleksandra Gralak
II. Cele konkursu:
• kształtowanie kreatywności i wyobraźni uczniów i rodziców,
• popularyzowanie idei integracji, współpracy.
• konkurs jest skierowany do rodziców i uczniów klas VI SP
• zgłoszenia przyjmowane są do 10.12.2015 r. w formie elektronicznej - należy przesłać wiadomość do pani Aleksandry Gralak poprzez dziennik elektroniczny (www.synergia.librus.pl.).
• pierwsze 6 par (rodzic i dziecko) zostaje zakwalifikowanych do konkursu (3 pary – 6a, 3 pary – 6b)
• zadanie konkursowe: każda para (rodzic i dziecko) ozdabia jeden piernik
• tematyka: „Łoś - Superktoś”
IV. Termin i miejsce
• Pracownia kulinarna w Zespole Szkół nr 9 w Tychach (sala 17)
• Data 16.12.2015 r.
• Godzina: 19.00-19.30
V. Wyniki konkursu, nagrody:
• Wszystkie gotowe pierniki zostaną sfotografowane.
• Zdjęcia zostaną umieszczone na funpage’u szkoły (facebook), gdzie będzie można oddać swój głos na najładniejszą pracę.
• Konkurs na facebooku będzie trwał:17.12-23.12.2015 r.
Ewa Pocięgiel
Szkolny konkurs plastyczny - ”Anioł na szczęście”

- Konkurs przeznaczony jest dla uczniów ZS nr 9.
- Uczestnicy konkursu wykonują indywidualne prace plastyczne związane z tematem w formie płaskiej lub przestrzennej, techniką dowolną (prace wykonane plasteliną nie będą brały udziału w konkursie).
- Każda praca konkursowa powinna zawierać: imię i nazwisko autora, wiekklasa.
- Prace będą oceniane według następujących kryteriów: oryginalność pracy,pomysłowość, estetyka, wiek (klasy I- III, klasy IV-VI, gimnazjum)
- Termin dostarczenia prac do pani Eweliny Błaszczuk: do 30.11.2015r.
- Wyniki konkursu ogłoszone będą do 4.12.2015r.
- Dyplomy i narody dla zwycięzców wręczone zostaną podczas bożonarodzeniowej uroczystości szkolnej.
- Wszystkie anioły zostaną przekazane na szkolny kiermasz świąteczny.
- Zgłoszenie prac do konkursu wraz z imieniem i nazwiskiem autora jest równoznaczne z przekazaniem praw autorskich oraz pracy na rzecz Organizatora.
Zapraszamy !!!
Koordynatorzy: Elwira Pasternak, Ewelina Błaszczuk
KONKURS FOTOGRAFICZNY - "ZINTEGROWANE TYCHY"
Zapraszamy serdecznie wszystkich uczniów klas 1-6 zainteresowanych fofografiką do wzięcia udziału w konkursie pod hasłem "Zintegrowane Tychy"
REGULAMIN KONKURSU - TURNIEJ O PALMĘ PIERWSZEŃSTWA
Konkurs będzie trwał od 1 października 2015r. do 31 maja 2016r.
Konkurs skierowany jest do uczniów klas IV – VI Szkoły Podstawowej nr 40
Konkurs ten służyć ma:
- idei pobudzania świadomego uczestnictwa społeczności uczniowskiej w życiu szkoły;
- integracji wszystkich uczniów i wzmacniania poczucia współodpowiedzialności za atrakcyjność szkoły;
- uczeniu pasji społecznikowskiej i aktywności społecznej;
- kształtowaniu umiejętności pracy grupowej i współdziałania;
- zachęcaniu uczniów do pracy nad sobą;
- stworzeniu warunków do efektywnej nauki i stymulowania rozwoju ucznia.
W konkursie biorą udział zespoły klasowe, które rywalizują ze sobą w kilku dyscyplinach, czego efektem jest zdobywanie punktów za:
L.p. | zakres | punkty | uwagi | osoba odpowiedzialna | |
1. | OSIĄGNIĘCIA | 1-6 | - posiadanie najwyższej średniej ocen w szkole (punkty przyznawane pod koniec semestru) | A. Gralak | |
2. | ZORGANIZOWANIE IMPREZY | 2 | - zaangażowanie całej klas | A. Mądry | |
2 | - przygotowanie oprawy plastycznej | ||||
2 | - reklama (promocja imprezy), artykuł do gazetki szkolnej, na stronę internetową i dokumentacja fotograficzna; | ||||
3. | MAKULATURA | 1-6 | - wychowawca podaje ilość makulatury pani I. Sokołowskiej, - ilość przeliczana na liczbę uczniów w klasie | I.Sokołowska | |
4. | OBUWIE ZMIENNE | 3 | wszyscy uczniowie mają założone obuwie |
K. Lamęcka | |
2 | 1 osoba nie ma obuwia zmiennego | ||||
1 | 2 osoby nie mają obuwia zmiennego | ||||
0 | więcej niż dwóch uczniów nie ma obuwia zmiennego | ||||
5. | STRÓJ GALOWY Obowiązuje z okazji świąt: KEN, Odzyskania Niepodległości, Bożego Narodzenia | 3 | wszyscy uczniowie mają założony strój galowy | A. Mądry | |
2 | 1 osoba nie ma stroju galowego | ||||
1 | 2 osoby nie mają stroju galowego | ||||
0 | więcej niż dwóch uczniów nie ma stroju galowego | ||||
6. | OPINIA PEDAGOGA SZKOLNEGO | 0-6 | - nienaganne zachowanie na lekcjach i na przerwach, | E. Błaszczuk | |
7. | CZYTELNICTWO | 0-6 | - zgodnie z miesięcznym zestawieniem, -średnia liczba przeczytanych książek w klasie przypadająca na jednego ucznia | H. Stanisławska | |
8. | WYSTRÓJ SAL LEKCYJNYCH | - należy przygotować następujące dekoracje: KEN do 09 października 3 Maja do 29 kwietnia Dzień dziecka do 31 maja Zakończenie roku szkolnego do 20 czerwca | E. Pasternak | ||
Oceniamy jedynie prace wykonane przez uczniów. | |||||
0-1 | estetyka wykonania | ||||
0-1 | różnorodność | ||||
0-1 | pomysł/ ogólne wrażenie | ||||
9. | OSIĄGNIĘCIA SPORTOWE | punkty wyrażone liczbą uczniów osiągających wyniki sportowe |
I. Szczepanek | ||
10. | OSIĄGNIĘCIA KONKURSOWE | punkty wyrażone liczbą uczniów osiągających wyniki na pozaszkolnym szczeblu olimpiad przedmiotowych, konkursów wiedzy, laureatów konkursów szkolnych; dodatkowo dla klasy: | A. Gralak B. Orzechowska | ||
11. | DODATKOWE INICJATYWY WŁASNE | np. pieczenie ciast, wpłaty na RR | punkty dyrektorskie | ||
12. | NOMINACJA W KONKURSIE: | punkty wyrażone liczbą uczniów nominowanych | W. Rerich |
Zespoły klasowe rywalizują o tzw. PALMĘ PIERWSZEŃSTWA, która jest tytułem honorowym i rodzajem nagrody przechodniej, przyznawanej na koniec roku szkolnego przez Dyrektora Zespołu Szkół nr 9.
Jednokrotna wygrana daje klasie prócz tytułu honorowego, wpis do kroniki szkolnej, prawo do ubiegania się o pierwszeństwo w uzyskaniu zgody na organizację wycieczek np. zagranicznych, prawa do organizacji klasowej dyskoteki lub innych temu podobnych form.
Wygranie konkursu trzykrotnie przez trzy kolejne lata uprawnia do otrzymania nagrody specjalnej dyrektora szkoły ufundowanej w porozumieniu z Radą Rodziców szkoły.
E. Jezierska