Jesteś tutaj:

SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE

  SP 40 W TYCHACH - SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE

 

Działania :

  • nawiązanie współpracy z koordynatorem wojewódzkim 
  • powołanie szkolnych koordynatorów Szkoły Promującej Zdrowie oraz zespołu do spraw promocji zdrowia,
  • dokonanie wstępnej diagnozy potrzeb i zasobów środowiska szkolnego mającej na  celu ustalenie problemów priorytetowychSkład szkolnego zespołu Szkoły Promującej Zdrowie:

 

Koordynatorzy: p.Ilona Stolarska, p. Paulina Cuber

 

Znalezione obrazy dla zapytania: szkoła promująca zdrowie zdjecia zdrowie

Szkoła promująca zdrowie

to taka szkoła, w której  współpraca z rodzicami uczniów i społecznością lokalną powoduje tworzenie środowiska sprzyjającemu zdrowiu i dobremu samopoczuciu społeczności szkolnej, wspiera rozwój kompetencji uczniów i pracowników w zakresie dbałości o zdrowie przez całe życie.

Pierwszym krokiem w działaniach było postawienie trafnej diagnozy dotyczącej aktualnej oceny potrzeb, stanu nabytej wiedzy, prawidłowych prozdrowotnych nawyków i przyzwyczajeń.

 

 

Nasze działania podjęte w roku 2020/2021

                                                      

W środę 23 czerwca kl. Ib była w Teatrze Małym na przedstawieniu pt. Cyrkowy świat zwierząt.

Panie, panowie!
Każdy Wam to powie!
Dziś wspaniałe przestawienie,
Wprawi Was w zaciekawienie!
Przybywajcie, oglądajcie!
Cuda, dziwy podziwiajcie!

 

 

 

 

 

Wyniki konkursu na grę planszową Skok do życzliwości.

Klasy I - III

I miejsce - Oliwia Jochemczyk 2a,
II miejsce - Nikola Dynak 2a
III miejsce - Kornel Piskorz 2a, Dominik Kawalec 1b.

Klasy IV -VIII

I miejsce - Piotr Jochemczyk 6b,
II miejsce - Nataniel Dynak 7a i Piotr Jankowski 7b
III miejsce - Ksawery Piskorz 6a, Nina Kubara i Roksana Demczuk 6b.


Gratulujemy osiągnięć nagrodzonym uczniom.

Zespół do spraw Promocji Zdrowia.

 

 

Portret mojej rodziny - praca plastyczna kl. Ib.

Z dedykacją dla wszystkich RODZIN.

R azem wspaniale czas spędzamy!
O pieką wzajemnie się otaczamy!
D użo miłości sobie dajemy!
Z awsze wspieramy i rozmawiamy!
I tworzymy zespół mistrzowski!
N ajwspanialszy, najdoskonalszy, najwybitniejszy...
A bsolutnie NAAAAAJLEPSZY!!!

       

 

 

 

 

 

Akcja szkolna ” MOC EMPATYCZNYCH SERC”

Sztuka dawania podarunku polega na tym, aby ofiarować coś, czego nie można kupić w żadnym sklepie.

– Puchatku?
– Tak Prosiaczku?
– Nic, tylko chciałem się upewnić, że jesteś.

           

 

 

 

 

 

 

 

   

 

Udało się! Pierwsza  integracja na teamsie się odbyła!

Atmosfera była bardzo miła!
Obecnym bardzo dziękujemy!
Nieobecnym pozdrowienia ślemy!

P.S  INTEGRACJA=ŚWIETNA  RELACJA!

      

W Naszej szkole chcemy czuć się dobrze, chcemy być radośni i zadowoleni, chcemy czuć się lubiani , chcemy wiedzieć, że możemy  liczyć na kolegę i możemy być bezpieczni . 

Dlatego wspólnie pracujemy nad  atmosferą  i  aktywnie realizujemy  program Szkoły Promującej Zdrowie. 
Króciutki opis o tym jak klasa Ib systematycznie realizuje zajęcia pt. Nasze uczucia, a na nich uczy się rozumieć uczucia własne i innych oraz tego co trzeba zrobić by być lepszym kolegą.
- 14 kwietnia na godzinie wychowawczej  rozmawialiśmy jak można zrozumieć i oswoić strach, korzystając z książki pt.  Otulający kocyk oraz oglądając bajkę terapeutyczną pt. Jak oswoić strach
- 21 kwietnia  oglądając bajkę pt.  Kubusiowe opowieści o przyjaźni -Przyjaciele na niewyraźne chwile   i czytając książkę pt. Co cię martwi M. Potter wspólnie szukaliśmy sposobu na pomaganie, wspieranie innych  oraz otaczanie ich  troską i zrozumieniem .

Z każdym kolejnym wspólnie wykonanym   korkiem czujemy się ze sobą lepiej i pewniej, więc nie przestajemy i dalej pracujemy :).

      


Uwaga Konkurs 

REGULAMIN KONKURSU

na stworzenie planszowej gry
„Skok do życzliwości"

Celem konkursu jest:

1. Zwrócenie uwagi na to jak ważne jest bycie życzliwym człowiekiem
2.Pobudzanie dziecięcej wyobraźni i pomysłowości podczas projektowania i tworzenia gry planszowej (planszy, instrukcji oraz pionków).
3. Wspólna zabawa i nauka przy tworzeniu gry.


Regulamin konkursu:
1. Konkurs przeznaczony jest dla  dwóch grup wiekowych:
klas I-III oraz klasy IV-VIII.
2. Tematyka gry powinna być związana z empatią, życzliwością i jej wpływem na człowieka.
3. Gra powinna zawierać:
 Instrukcję na oddzielnej kartce w formacie A4 (w formie wydrukowanej, napisanej odręcznie),
 Planszę do gry np. z ilustracjami, w formacie A3 wykonaną dowolną techniką plastyczną oraz pionki (2D lub 3D),
 Obok planszy prosimy umieścić następujące informacje:
tytuł gry, imię i nazwisko autora, klasę
4. Uczestnicy mają prawo zgłaszać tylko i wyłącznie gry planszowe własnego autorstwa, mile widziane wykonanie rodzinnie.
5. Ocenie podlegać będą: pomysłowość zadań/pytań, walory estetyczne, kolorystyka, różnorodność technik wykonania instrukcji, planszy i pionków .
6.Prace należy przesyłać w formie zdjęcia do 14.05 przez platformę Teams
klasy I-III (odsyłają do p. Lucyny Malczewskiej)
klasy IV-VIII  (odsyłają do p. Lucyny Kałamała)
7. Autorzy nagrodzonych prac otrzymają nagrody i dyplomy.


 

W związku z realizacją założeń Szkoły Promującej Zdrowie podjęto działania mające na celu zwiększenie świadomości wśród społeczności szkolnej dotyczącej atmosfery panującej w klasie i szkole. W tym zakresie ważnym jest nabycie umiejętności łatwiejszej komunikacji, zwracania się o pomoc w sytuacjach trudnych, oraz rozwiązywania konfliktów. Dzięki takim działaniom  będzie można poprawić  atmosferę panującą w klasie i szkole, poprzez usprawnienie między innymi prawidłowego przepływu informacji.


Jak wiadomo we współpracy i pracy ważne jest porozumienie, zaufanie i dostęp do informacji. Sprawna komunikacja (przepływ informacji) jest podstawą do wspólnego działania, dobrego funkcjonowania szkoły oraz atmosfery w niej panującej. Podstawą dobrej współpracy jest zaufanie, otwartość, szczerość i świadomość emocji własnych oraz  drugiego człowieka. Jeśli wiemy, co i dlaczego czujemy, to możemy doskonale zrozumieć naszego partnera, kolegę lub współpracownika. Emocje są odpowiedzialne za naszą postawę w miejscu pracy i nauki, za nasze sukcesy i porażki. Mając dużą świadomość  emocji własnych, a co za tym idzie drugiego człowieka, możemy nawiązać kontakt i otwarcie się   komunikować.


W naszej szkole początkiem do działań w tym zakresie stał się „40 dniowy maraton empatii”, którym rozpoczęliśmy pracę nad uświadamianiem społeczności jak ważne są nasze i innych emocje oraz umiejętność rozumienia i współodczuwania z drugim człowiekiem. I choć maraton się zakończył, to zainicjował on rozpoczęcie cyklu zajęć w kl. 1b pt. „Moje uczucia”, które są na bieżąco realizowane w formie warsztatów w czasie godziny wychowawczej. Na zajęciach poprzez rozmowę, pogadankę, opowiadania, prezentacje lub działanie praktyczne dzieci mają możliwość rozwijać swoją inteligencję emocjonalną. Mogą z większą świadomością rozwijać kontakty koleżeńskie, stwarzać mocne i wartościowe relacje, pomagać i wspierać kiedy jest taka potrzeba. Oto krótka wzmianka na temat działalności w klasie 1b mające na celu poprawienie atmosfery w klasie, a co za tym idzie również i w szkole.


20 października odbyły się zajęcia pt. Strach. Celem zajęć było rozwijanie inteligencji emocjonalnej u dzieci, promowaniem otwartości na temat uczuć, przeżywania i nazywania ich.
 

MOTTO:
Strach ma wielkie oczy!
Strach swą siłą, nie raz Nas zaskoczy!
Jeśli chcemy, to strach oswoić możemy!
A prawdą jest, że każdy z Nas odczuwa STRACH.

Nie wstydź się mówić o strachu - każda zdrowa osoba go odczuwa... Wielka księga uczuć G.Kasdepke .

M.Widłok

 

Witaminki, witaminki dla chłopczyka i dziewczynki - słowa tej wesołej piosenki towarzyszyły klasie 5a ,gdy podczas pobytu na zielonej szkole w Rajczy, a właściwie złoto-czerwono-brązowej,ponieważ panowała już jesień.

Jeden z wieczorów poświeciliśmy na przygotowanie zdrowej kolacji. Na stole , z którego czerpaliśmy inspiracje królowały czerwone i zielona warzywa, ale także owoce i i nabiał, znalazł się także miód i to był strzał w dziesiątkę, ponieważ kanapka z truskawkami i miodem wygrała z tradycją, choć wszystko nam smakowało, co widać na zdjęciach.

 


 

 

Najważniejsze działania, jakie podjęto w ostatnich 3 latach w ramach realizacji programu szkoła promująca zdrowie:

 

Nauka udzielania pierwszej pomocy dla uczniów klas 1-8 SP

 

    • Przeprowadzanie szkoleń z zakresu udzielania pierwszej pomocy,

 

    • Akcja Miś Ratownik

 

    • Zajęcia warsztatowe dla dzieci 1-8 SP

 

Organizacja imprez promujących zdrowy styl życia:

 

    • Projekt szkolny „Jem zdrowo-kolorowo”

 

    • Lekcja otwarta dla rodziców pt. ”Jesteś tym co jesz”.

 

    • Zajęcia kulinarne w pracowni szkolnej na wszystkich etapach kształcenia.

 

    • Konkurs międzyszkolny „Czuję smakuję, gotuję”.

 

    • Konkurs szkolny „Kolorowa kanapka”.

    • Włączenie się szkoły w miejski program pt. ,,Zdrowe Tychy”

 

Zachęcanie do wszechstronnej aktywności fizycznej.

 

    • Wstąpienie szkoły do programu ”Trzymaj Formę”

 

    • Testy sprawnościowe na lekcjach wychowania fizycznego

 

    • Organizacja „Dnia Sportu”,

   

 

           
 


Edukacja zdrowotna. Psychoedukacja.


• Wizyty w gabinecie stomatologicznym klas I (pogadanka na temat prawidłowej higieny jamy ustnej połączona z przeglądem u dzieci)

    

• Współpraca ze Szkołą Medyczną w Tychach.

 

• Zajęcia warsztatowe dla uczniów klas 4-6 pt.,,Dziękuję nie palę”

 

• Projekt dla dzieci pt. „Nadużywanie leków źródłem wielu schorzeń” klasy 1-8

 

 Plan działań 

 

  1. Cel: Poprawa atmosfery w klasie i szkole poprzez prawidłowy przepływ informacji.

  1. Kryterium sukcesu: Zwiększenie świadomości wśród społeczności szkolnej dotyczącej atmosfery panującej w klasie i szkole. Nabycie umiejętności łatwiejszej komunikacji ,zwracania się o pomoc w sytuacjach trudnych, oraz rozwiązywania konfliktów. Zmniejszenie niezdrowej rywalizacji.

  1. Sposób sprawdzenia czy osiągnięto cel (sukces):

  1. Co wskaże, że osiągnięto cel? Procentowy wskaźnik społeczności szkolnej stwierdzających poprawę atmosfery w klasie i szkole

  1. Jak sprawdzimy, czy osiągnięto cel? Poprzez systematyczne monitorowanie atmosfery panującej w klasie i szkole.

  1. Kto i kiedy sprawdzi, czy osiągnięto cel? Zespół do spraw Promocji Zdrowia Listopad 2020

 

 

Nazwa zadania
Kryterium
sukcesu
Sposób realizacji
Okres
/termin realizacji
Wykonawcy
/osoba
odpowiedzialna
Środki/
zasoby
Sposób sprawdzenia wykonania zadania
Tworzenie w szkole przyjaznej atmosfery i  poprawa
estetyki otoczenia.
W akcji weźmie udział 80% uczniów, 20% rodziców oraz 80%nauczycieli.
Konkurs na wykonanie gazetek klasowych na temat:”Co przynosi mi w życiu radość”
Zazielenianie sal-kwiatki doniczkowe, wystrój świąteczny sal
Wrzesień-październik
Szkolny zespół
promocji zdrowia
artykuły papiernicze rośliny doniczkowe
Fotorelacja
na stronie internetowej szkoły
Projekt szkolny "Miesiąc
Życzliwości"
Zaangażowanie uczniów,udział w pogadankach wychowawczych
Zajęcia warsztatowe
Listopad
Wychowawcy,
nauczyciele uczący
własne
Zapisy
w dziennikach przeprowadzenie pierwszej
ankiety
Zorganizowanie spotkania
dla rodziców oraz  szkolenia dla nauczycieli
”Sytuacje trudne-jak rozmawiać z dzieckiem?”
Co najmniej 75% rodziców pozytywnie ocenia przekazane
treści
Spotkanie z rodzicami przed zebraniem
Listopad
Pedagog i psycholog szkolny
własne
Ankieta,
wywiad
Zorganizowanie warsztatów  dla klas I- VIII na temat radzenia sobie z niepowodzeniem
Plakaty,wystawa prac
Warsztaty plastyczne, grudzień -styczeń
Grudzień
Nauczyciele
klas 1-8
własne
Wywiad
z nauczycielami, wywiad
z dziećmi
Zorganizowanie warsztatów dla uczniów klas I- VIII na temat radzenia sobie z trudnymi emocjami
Większa świadomość dzieci i młodzieży na temat stresu, lepsze samopoczucie uczniów
Warsztaty dla uczniów
Marzec  -kwiecień
Wrzesień
Wychowawcy
klas 1-8
własne
Prezentacje multimedialne
na temat stresu wykonane przez uczniów
Warsztaty „Jak radzić sobie z wypaleniem zawodowym”
Większa świadomość nauczycieli,jak radzić sobie z trudnościami
Zajęcia warsztatowe
Listopad
Psycholog szkolny
własne
szkolenie
Wymiana doświadczeń w zespołach przedmiotowych.
Ustalenie planu działań
Zwiększenie świadomości,
polepszenie współpracy
Wymiana doświadczeń pomiędzy sobą
Cały rok
Nauczyciele
własne
Umiejętność zastosowania zdobytych umiejętności
w życiu codziennym

 

http://sp40tychy.pl/wydarzenia-szkolne-2020-2021/wydarzenia-szkolne-2020-2021LINKI DO DZIAŁAŃ 

http://sp40tychy.pl/wydarzenia-szkolne-2020-2021/2018-2019

http://sp40tychy.pl/wydarzenia-szkolne-2020-2021/wydarzenia-szkolne-2020-2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies

×